Náhradní díly Jawa arrow České motorky
České motorky
Jawa Californian Tisk E-mail

Přinášíme další informace o motocyklech Jawa - tentokrát naskenovaný článek o motocyklu Jawa Californian III z časopisu Automobil, číslo 2/1969. Kliknutím na obrázek si zvětšte rozlišení pro četbu textu.

 

 

Celý článek...
 
Pionýr se po 50 letech vrací Tisk E-mail

Nový PionýrPraha (MF Dnes, 6.9.2006) - Motorka Pionýr zvaná Pařez, která byla před padesáti lety snem všech českých teenagerů, se vrací na trh.

Včera se začala prodávat modernizovaná kopie tohoto motocyklu s názvem New Pionýr. Stroj se od svého předchůdce příliš neliší. Jedním z nejpatrnějších rozdílů je kromě mírně odlišných tvarů to, že pionýra nyní pohání motor Honda.

Celý článek...
 
Jawa v Kanadě Tisk E-mail

ImageAž ze vzdálené Kanady mi došly naskenované reklamní materiály na Jawy, které se tam v 70 letech prodávaly pod značkou Eaton's. Docela zajímavé. Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení, můžete si pak přečíst i texty. Děkuji za zaslání, materiál dodal Dan Barnhardt.

Celý článek...
 
Pérák - Jawa 350 typ 12, 18 Tisk E-mail

ImageJAWA 350 typ 12 Pérák přišel o dva roky později než dvěstěpadesátka, a to v roce 1948. Zprvu nesla nová třistapadesátka značku na palivové nádrži OGAR a v šedé barvě motocyklu, pod kterou se začali vyrábět. Značka OGAR patřila před válkou třetímu největšímu výrobci československých motocyklů. Po válce byla tato firma vyrábějící své motocykly v Praze ve Strašnicích začleněná pod JAWU a stala se její součástí. Později se typ 12 vyráběl již pod světově známou značkou JAWA na palivové nádrži a v červené barvě bez jakýkoliv dalších změn.

Celý článek...
 
Jawa 500 OHC Tisk E-mail
Jawa 500 OHC

V poválečných letech se v Jawě rozhodovalo o tom, jak pokrýt poptávku po strojích vyšších objemových tříd. Na základě těchto úvah bylo pokračováno ve vývoji čtyřdobých strojů, ale již pouze ve dvou objemových třídách. Jednoválcová třistapadesátka a dvouválcová pětistovka se v krátké době dostaly z kreslicích prken až do stadia prototypů. Z těžko objasnitelných důvodů bylo upuštěno od výroby jednoválce a vývoj se upřel ke třídě 500 ccm. Svou úlohu v té době také sehrály požadavky na vybavení jízdních hlídek Národní bezpečnosti. (Motor 350 ccm se později objevil v terénním provedení.)

Celý článek...
 

:: Přihlášení­ ::






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

spacer.png, 0 kB
Povinné ručení online | Havarijní pojištění | Pojištění vozidel | Poviné ručení | Pojištění | Filmy ke stažení | Povinné ručení porovnání | Porovnání povinného ručení | Písničky s akordy | spacer.png, 0 kB