Náhradní díly Jawa

Nově v obchodě

A085 Víčko zadního kola JAWA -čz typ 352
A085 Víčko zadního kola JAWA -čz  typ 352
560,00 Kč
D063 Pás na nádrž - Bizon
D063 Pás na nádrž - Bizon
520,00 Kč
L047 Hřídel brzdového pedálu Bizon
L047 Hřídel brzdového pedálu Bizon
290,00 Kč
A084 Rozpěrka zadního kola Pérák 250/350
A084 Rozpěrka zadního kola Pérák 250/350
160,00 Kč
B075 Průchodka sytiče ČZ 150C
B075 Průchodka sytiče ČZ 150C
70,00 Kč
B074 Kostka do krytu řetězu kývačka
B074 Kostka do krytu řetězu kývačka
80,00 Kč
D059 Kryt řetězu Bizon
D059 Kryt řetězu Bizon
1350,00 Kč
B073 Zástěrka čz typ 476,477,471,472
B073 Zástěrka čz typ 476,477,471,472
95,00 Kč
D058 Držák bočních plechů JAWA Kývačka
D058 Držák bočních plechů JAWA  Kývačka
35,00 Kč
Pérák - Jawa 350 typ 12, 18 Tisk E-mail

ImageJAWA 350 typ 12 Pérák přišel o dva roky později než dvěstěpadesátka, a to v roce 1948. Zprvu nesla nová třistapadesátka značku na palivové nádrži OGAR a v šedé barvě motocyklu, pod kterou se začali vyrábět. Značka OGAR patřila před válkou třetímu největšímu výrobci československých motocyklů. Po válce byla tato firma vyrábějící své motocykly v Praze ve Strašnicích začleněná pod JAWU a stala se její součástí. Později se typ 12 vyráběl již pod světově známou značkou JAWA na palivové nádrži a v červené barvě bez jakýkoliv dalších změn.

Třistapadesátka Jawa-Ogar (později jen Jawa), byla dvoutaktní dvouválec stejné konstrukce jako dvěstěpadesátka, to znamená ploché dno pístu ,vratné vyplachováním, zdvihový objem válců 344 cm3 (vrtání 58x65), výkon 8,8 kW (12 PS), maximální rychlost 110 km/h, průměrná spotřeba 3,5 litru na 100 km. Ostatní díly byly shodné s dvěstěpadesátkou.

JAWA 350 typ 18 Pérák přišel v roce 1950 s dalšími novými užitečnými změnami. Především válec získal mohutnější žebrováni pro lepší chlazení motoru. Byla změněna konstrukce klikového mechanizmu,ojnice jsou zaměnitelné s posledním dvoudobým modelem Jawy,typem 640. Průměr brzd se zvětšil ze 150 mm na 160 mm spolu s většími brzdovými bubny. Poslední série se dodávaly se spínačem brzdového světla. Dále se dal Pérák vybavit bočními koženými brašnami, přídavným tandemovým sedlem pro spolujezdce a stupačkami, spolu s tandemovým sedlem se montoval i přídavný nosič. Pro nepřízeň počasí byl Pérák vybaven dvoudílným příčným chráničem nohou. Svou nadčasovou historii skončil po dlouhém putování v celém světě v roce 1956.

Jawa s odpružením zadního kola posloužila rovněž jako základ ke stavbě tříkolky k dopravě nákladu i osob. Oba druhy byly velice oblíbené především v asijských zemích. Přestavba byla provedena buď přímo v zahraničí, nebo u nás. V Československu se tříkolky vyráběly v družstvu Velo v Solnici u Rychnova nad Kněžnou (později Velorex).

Jawa 350 Pérák - čelní pohled
Jawa 350 Pérák - čelní pohled
Jawa 350 Pérák - zadní pohled
Jawa 350 Pérák - zadní pohled
Jawa 350 Pérák - detail kola
Jawa 350 Pérák - detail kola

 

:: Přihlášení­ ::






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
CK Rajbas - dovolená na motorce

spacer.png, 0 kB
Povinné ručení online | Havarijní pojištění | Pojištění vozidel | Poviné ručení | Pojištění | Filmy ke stažení | Povinné ručení porovnání | Porovnání povinného ručení | Písničky s akordy | spacer.png, 0 kB